Wie: KLM Wat: Brainstorm/schetsillustraties Een interessante samenwerking met de marketing afdeling van de KLM. Voor deze uitwerking...

Illustratie | Visualisatie KLM Illustratie | Visualisatie KLM

Illustratie | Visualisatie KLM

Illustratie | Visualisatie KLM

Wie:
Wat:
Brainstorm/schetsillustraties

Een interessante samenwerking met de marketing afdeling van de KLM.
Voor deze uitwerking ging ik terug in de tijd. Ik bestudeerde oude advertenties van de KLM en wilde het gevoel van 'het begin' weer terugbrengen.

Voor een middag was ik welkom op deze afdeling tijdens de brainstormsessie m.b.t. de social media campagne voor de olympische spelen 2016 in Rio.

De KLM heeft 'the Orange Livery' een prachtig blauw/oranje toestel om de spelers van de olympische spelen te promoten.
Het doel was om de schakel te vinden tussen de nederlandse deelnemers en the orange livery.
Hoe verbind je een sport met een vliegtuig?

Ik mocht plaatsnemen tussen dit marketingteam om alle concepten visualiseren op papier. Op deze manier kon het team direct zien of dit een goede uitkomst was. Het uiteindelijke concept is uitgewerkt door de designer van dit team.

Een prachtig resultaat met enorm goede reacties!

De schetsen | concepten





Mijn uitwerking

Het eindresultaat